Case Study:
GroupDLV - Lauris
Casestudie: Optimalisatie van Bedrijfsprocessen
Casestudie: Optimalisatie van Bedrijfsprocessen
Hallo allemaal! Vandaag nemen we je mee op een reis door ons project met GroupDLV- Lauris. Ze zijn gevestigd in Tienen en actief in Sanitair, CV en Asbest..
Projectoverzicht
Projectoverzicht
Bij GroupDLV was het het doel om een 360-graden beeld van de organisatie en processen te geven. Onze rol was veelzijdig: UX-design, gebruikersonderzoek, het geven van workshops, en het analyseren van workflows en tools. Het project richtte zich op het verbeteren van processen om tijd te besparen en het dubbel bezoeken van klanten te voorkomen.
Bij GroupDLV was het het doel om een 360-graden beeld van de organisatie en processen te geven. Onze rol was veelzijdig: UX-design, gebruikersonderzoek, het geven van workshops, en het analyseren van workflows en tools. Het project richtte zich op het verbeteren van processen om tijd te besparen en het dubbel bezoeken van klanten te voorkomen.
Uitdagingen
Uitdagingen
De uitdagingen omvatten het stroomlijnen van processen voor betere samenwerking en planning, en het efficiënt verdelen van het werk onder medewerkers. De aanvragen kwamen binnen via meerdere kanalen, wat leidde tot miscommunicatie en inefficiënte planning.
De uitdagingen omvatten het stroomlijnen van processen voor betere samenwerking en planning, en het efficiënt verdelen van het werk onder medewerkers. De aanvragen kwamen binnen via meerdere kanalen, wat leidde tot miscommunicatie en inefficiënte planning.
Onderzoek en Ontdekking
Onderzoek en Ontdekking
Door middel van gebruikersinterviews en een uitgebreide workshop, verzamelden we inzichten. Het bleek dat er geen gecentraliseerde manier was voor het verwerken van klantenaanvragen en dat er geen effectief systeem was voor taakverdeling.
Door middel van gebruikersinterviews en een uitgebreide workshop, verzamelden we inzichten. Het bleek dat er geen gecentraliseerde manier was voor het verwerken van klantenaanvragen en dat er geen effectief systeem was voor taakverdeling.
Idee- en Conceptontwikkeling
Idee- en Conceptontwikkeling
We hebben een overzicht gemaakt van alle bedrijfsprocessen en de gaten hierin geïdentificeerd. Door de processen te verfijnen, hebben we een plan opgesteld om alle data te centraliseren en een backbone te creëren met behulp van de door hen gekozen software.
We hebben een overzicht gemaakt van alle bedrijfsprocessen en de gaten hierin geïdentificeerd. Door de processen te verfijnen, hebben we een plan opgesteld om alle data te centraliseren en een backbone te creëren met behulp van de door hen gekozen software.
Design en Prototyping
Design en Prototyping
Hoewel onze rol zich beperkte tot onderzoek en het leveren van een initiële plan, hebben we een workflow ontwikkeld die aansloot bij de software die ze wilden leasen.
Hoewel onze rol zich beperkte tot onderzoek en het leveren van een initiële plan, hebben we een workflow ontwikkeld die aansloot bij de software die ze wilden leasen.
Eindoplossing en Impact
Eindoplossing en Impact
Ik heb alle binnenkomende verzoeken naar één mailbox en een websiteformulier geleid, waarbij ik Scrum en Kanban introduceerde om het werk efficiënter te beheren. Deze aanpak leidde tot een betere taakverdeling en bespaarde meerdere uren per week.
Ik heb alle binnenkomende verzoeken naar één mailbox en een websiteformulier geleid, waarbij ik Scrum en Kanban introduceerde om het werk efficiënter te beheren. Deze aanpak leidde tot een betere taakverdeling en bespaarde meerdere uren per week.
Lessen en Reflectie
Lessen en Reflectie
Deze ervaring leerde ons dat veel KMO-bedrijven geen gestroomlijnde processen hebben voor binnenkomende verzoeken en dat zij technologie nog niet optimaal benutten. Het project heeft onze aanpak voor toekomstige projecten beïnvloed, waarbij we geleerd hebben technische termen te vermijden en duidelijker te communiceren met niet-technische stakeholders.
Deze ervaring leerde ons dat veel KMO-bedrijven geen gestroomlijnde processen hebben voor binnenkomende verzoeken en dat zij technologie nog niet optimaal benutten. Het project heeft onze aanpak voor toekomstige projecten beïnvloed, waarbij we geleerd hebben technische termen te vermijden en duidelijker te communiceren met niet-technische stakeholders.
Bent u klaar om uw bedrijfsprocessen te transformeren?
Bent u klaar om uw bedrijfsprocessen te transformeren?
Onze expertise in design thinking en procesoptimalisatie kan uw organisatie helpen efficiënter te werken, tijd te besparen en de klanttevredenheid te verhogen.
Neem vandaag nog contact op om te ontdekken hoe we samen uw bedrijfsuitdagingen kunnen aanpakken en innovatieve oplossingen kunnen implementeren die aansluiten bij uw unieke behoeften.
📧 E-mail: info@webwizart.be
📞 Telefoon: 0032 495 34 67 60
Laten we samenwerken om uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen!